Home » Contact » Retouren & Herroeping

Is uw aankoop niet helemaal naar wens? Dan lossen we dat graag voor u op.

Wettelijk heeft u 14 dagen te tijd na ontvangst om uw product zonder opgaaf van reden te ruilen of te annuleren. Maar let op: een artikel even passen voor de maatvoering is iets anders dan een artikel gebruiken.

Hoe stuur ik iets retour?

Stuur een e-mail naar info@matterhorn.nl zodat wij weten wat er retour gaat komen. U ontvangt van ons een retournummer en het juiste retouradres.

Wat kost een retourzending?

De retourkosten van de bestelling betaalt u zelf.

Schrijf altijd uw eigen adres als afzender op de doos; u bent zelf verantwoordelijk voor de retourzending!

Hoe verpak ik het product?

Wilt u de ongebruikte artikelen weer netjes in de originele verpakking inpakken, inclusief eventuele productkaartjes (deze mogen niet zijn losgeknipt) en het geheel verpakken in een stevige originele doos? Op deze manier kunnen we voorkomen dat de artikelen tijdens het transport beschadigd raken. Graag de pakbon, of een kopie daarvan, toevoegen aan uw zending.

Wat betaalt Patizon.nl u terug?

Patizon.nl vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij Patizon.nl aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.

Zelf regelen:

U kunt zelf kiezen hoe u uw bestelling aan ons terugstuurt. Dat mag via DPD, PostNL, UPS, etc.. De kosten voor de retourzending betaalt u zelf. Bewaar altijd uw bon met track en tracé code die u bij de balie ontvangt, u bent zelf verantwoordelijk voor de retourzending.

Wat doen wij met uw retourzending?

Zodra uw retourzending bij ons binnenkomt zal deze worden nagekeken. Mochten er problemen zijn met de status van een geretourneerd artikel, dan hoort u dat uiteraard van ons.

Let op: Gewassen, gebuikte, beschadigde of incomplete producten al dan niet met losgeknipte labels en/of verpakkingen worden niet teruggenomen! Iets passen is iets anders dan iets gebruiken. Houdt u daar s.v.p. rekening mee om teleurstellingen te voorkomen.

Klachten

Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over onze producten en of dienstverlening. Wij willen u graag verder helpen en een gewenste oplossing bieden. U kunt mailen naar: info@matterhorn.nl. Wij zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen. Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging. Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage Wanneer de klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Herroeping

Let op: niet voor reguliere retouren of omruiling van uw bestelling.

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen, conform het herroepingsrecht, de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na ontvangst van uw complete bestelling.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het onderstaande formulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht.

Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping : Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug.

Wij betalen u kosteloos terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht (m.u.v. Billink, AfterPay en creditcard betalingen), tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.

U bent aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en het werking van de goederen vast te stellen.

Formulier om uw bestelling te herroepen (Niet voor omruilen of normale retouren)

Graag dit formulier invullen en aan ons retour sturen, wanneer u de koop wilt ontbinden. U krijgt van ons informatie over het terugzenden van het product.

GEGEVENS WEBWINKEL

Matterhorn BV, Wilmersdorf 44-G, 7327AC Apeldoorn, 055-5400850, info@matterhorn.nl

ONTBINDING DOOR CONSUMENT

Ik deel u hierbij mede dat ik onze overeenkomt betreffende de verkoop van de volgende goederen ontbindt:

Product:

Besteld op of ontvangen op*:

GEGEVENS CONSUMENT

Naam:

Adres:

Handtekening (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)

Datum:

(*) Doorhalen wat niet van toepassing is

U kunt ons ook een e-mail sturen voorzien van bovenstaande informatie en de melding dat u wilt herroepen. U ontvangt dan de gegevens voor het terugzenden via de e-mail.